روغن سیاه دانه برای سنگ کلیه

روغن سیاه دانه برای سنگ کلیه از دیدگاه طب سنتی قابل توجه است. یکی از دغدغه های انسان امروزی بروز بیماری هایی است که در اثر آلودگی ها و ناخالصی های موجود در هوا، غذا یا آب برای انسان پیش می آید، از طرفی استفاده نکردن از داروهای شیمیایی و استفاده از درمان های جایگزین و طب سنتی امروزه طرفداران زیادی دارد. به همین دلیل در این مقاله از بکردانه ما قصد داریم که در مورد تاثیر روغن سیاه دانه برای سنگ کلیه صحبت کنیم و روش هایی که در طب سنتی برای درمان سنگ کلیه پیشنهاد شده است را در اختیار شما قرار دهیم تا بتوانید با استفاده از آنها و بدون استفاده از دارو های شیمیایی یا سنگ شکن سنگ کلیه خود را درمان کنید. با ما همراه باشید تا این راهکارها را در اختیار شما قرار دهیم.

سیاه دانه و سنگ کلیه

استفاده از سیاه دانه برای درمان سنگ کلیه یکی از بهترین روش های درمان سنگ کلیه است، البته در صورتی که به صورت اصولی و درست از آن استفاده شود. می توان گفت این ماده تاثیر بسیار معجزه‌آسایی برای درمان سنگ کلیه شما خواهد داشت. همچنین باید این نکته را در نظر داشته باشید که سیاه دانه دارای خواص بسیار متنوع و زیادی است که برای بهبود عملکرد و تقویت قوای ایمنی بدن مورد استفاده قرار می‌گیرد، این موضوع باعث می شود که حتی اگر از داروهای شیمیایی و سایر روش‌های درمانی برای از بین بردن سنگ کلیه استفاده می کنید، مصرف سیاه دانه بتواند تاحد بسیار زیادی تاثیرات منفی این دارو های را از بین ببرد.

 خاصیت سیاه دانه برای سنگ کلیه

خاصیت سیاه دانه برای سنگ کلیه

خاصیت سیاه دانه برای سنگ کلیه بر اساس پژوهش هایی که در این خصوص انجام شده است، به این صورت می باشد که: استفاده اصولی از سیاه دانه باعث جلوگیری از تشکیل سنگ های اگزالات کلسیم در بین افرادی که کلیه سنگ ساز دارند می شود، همچنین سنگ های کلیوی این افراد را با مصرف مداوم و برنامه ریزی شده سیاه دانه می توان کنترل کرد. اما باید این موضوع بسیار مهم را در نظر داشته باشید که استفاده زیاد از سیاه دانه باعث بروز مشکلاتی برای شما خواهد شد که در بخش های بعدی این مطلب به این موضوع بیشتر می پردازیم که سیاه دانه چه عوارض جانبی می تواند برای سلامتی شما داشته باشد.

نحوه مصرف سیاه دانه با عسل برای سنگ کلیه

یکی از روش های استفاده از سیاه دانه برای درمان سنگ کلیه استفاده از این ماده به همراه عسل می باشد، در این بخش  نحوه مصرف سیاه دانه با عسل برای سنگ کلیه را برای شما توضیح خواهیم داد. دستورالعملی که در طب سنتی برای تهیه ترکیب سیاه دانه و عسل در نظر گرفته شده، به این صورت است که: ابتدا سیاه دانه را با آسیاب پودر کرده و سپس یک قاشق پودر سیاه دانه را با سه قاشق عسل طبیعی و مرغوب مخلوط می کنید. میزان مصرف این معجون طبق نظر متخصصان برای افراد بزرگسال روزانه بین 2 تا 3 قاشق مربا خوری است. البته در این قسمت شما باید این موضوع بسیار مهم را در نظر داشته باشید که اگر سیاهدانه پودر شده یه مدت زیادی در مجاورت با هوا بماند، خواص خود را از دست میدهد. اما اگر آن را سریعاً با عسل مخلوط کنید، این خواص از بین نخواهند رفت، پس به یاد داشته باشید که حتماً بعد از آسیاب کردن سیاه دانه با عسل مخلوط کنید.

سیاهدانه برای درمان سنگ کلیه

همانطور که تا الان گفته ایم سیاهدانه برای درمان سنگ کلیه بسیار موثر و کارآمد است، اما این موضوع بسیار مهم را باید به یاد داشته باشید که در شرایطی خواص سیاه دانه می تواند مضراتی برای شما داشته باشد که در این قسمت این عوارض را برای شما توضیح می دهیم:

  • یکی از مضرات سیاه دانه درماتیت تماسی می باشد. درماتیت تماسی یک واکنش منفی در اثر حساسیت یا آلرژی است که در برخی افراد دیده می‌شود. این افراد ممکن است فقط با دست زدن به سیاه دانه دچار دانه های پوستی قرمز شوند که معمولا با خارش همراه می باشد و در مواردی خاص ممکن است که تاول، سفتی و درد در آن قسمت بدن مشاهده شود.
  • تحقیقات انجام شده نشان دهنده این است که اگر شما از سیاهدانه بیشتر از حد مجاز استفاده کنید با افت فشار خون شدید مواجه خواهید شد. اگر از داروهای ادرار آور یا داروی ضد فشارخون استفاده میکنید، برای مصرف سیاه دانه با پزشک معالج خود مشورت کنید.
  • استفاده از سیاه دانه برای خانم های باردار به هیچ وجه توصیه نمی شود.
  • سیاه دانه نشان دهنده این است که استفاده از این ماده به همراه داروهای شیمی درمانی و رادیوتراپی باعث تداخل دارویی می‌شود.

نحوه مصرف سیاه دانه برای سنگ کلیه

نحوه مصرف سیاه دانه برای سنگ کلیه، در صورتی که به دنبال بهترین نتیجه باشید، استفاده از پودر سیاه دانه به همراه عسل است که در بخش های قبلی برای شما در خصوص آن نکاتی را توضیح دادیم. البته این موضوع را در نظر داشته باشید که معجون سیاه دانه و عسل فقط برای کلیه و سنگ کلیه مفید نیست، بلکه شما می توانید با استفاده از این معجون سیستم ایمنی بدن خود را تقویت کنید، از دست سرماخوردگی های پی در پی در فصل های سرد سال خلاص شوید، بیماری های مربوط به مجاری دفع ادرار را نیز درمان کنید و خواص بسیار زیادی که نمی‌توان همه آنها را در این مقاله کوتاه بررسی کرد.

 سیاه دانه و درد کلیه

سیاه دانه و کلیه درد

برخی فکر می کنند سیاه دانه همیشه برای دردهای کلیه مفید می باشد، این در صورتی است که اگر شما این تصور را داشته باشید حتما قصد خواهید کرد که به صورت خودسرانه از سیاه دانه برای تسکین درد کلیه خود استفاده کنید، همین موضوع ممکن است باعث شود که مشکلات بیشتری برای شما پیش بیاید.چرا که مصرف داروی هر بیماری بدون بدون مشورت با متخصص، به احتمال زیاد برای شما خطرهای زیادی به همراه خواهد داشت. پیشنهاد متخصصان ما در بکردانه به شما این است که در صورتی که دردی در کلیه خود احساس کردید ابتدا قبل از همه چیز به پزشک متخصص مراجعه کرده و از نوع بیماری یا دلیل این درد آگاه شوید.

ترب سیاه برای دفع سنگ کلیه

یکی از استفاده های دارویی ترب سیاه برای دفع سنگ کلیه می باشد. خواص که می‌توان برای ترب سیاه نام برد عبارتند از: ضد التهاب، دارای خاصیت آنتی بیوتیک، آنتی اکسیدان، محرک و قابض. برای دفع سنگ کیسه صفرا و سنگ کلیه به وسیله ترب سیاه، می توانید از آن به صورت زیر استفاده کنید:
ابتدا یک ترب سیاه بزرگ را انتخاب کرده، درون آن را یک حفره ایجاد کنید و همچنین در ته آن سوراخی ریزی به وجود بیاورید، به شکلی که آب بتواند قطره قطره از آن سوراخ خارج شود. سپس مقداری شکر درون حفره ایجاد شده بریزید و آن را با آب پر کنید، در مرحله بعدی که سوراخ ریز ایجاد کرده اید را درون یک ظرف شیشه‌ای یا لیوان بگذارید تا آب آن قطره قطره از آن سوراخ ریز خارج شود و درون آن ظرف بریزد. نوشیدن این آب چند بار در روز می تواند علاوه بر اینکه برای دفع سنگ کلیه بسیار مناسب است به درمان سرفه های تشنج آور نیز کمک کند.

نظرات خود را با ما در میان بگذارید