میوه خشک چیست؟ با انواع آن آشنا شوید

خشک کردن میوه یکی از روش های قدیمی نگهداری آن است. ممکن است فریز کردن میوه هم یکی از روش های نگهداری آن باشد؛ اما فریزکردن، قطعا بافت و طعم میوه مثل میوه تازه نخواهد بود. به همین خاطر خشک‌ کردن ‌میوه روش بهتری است. در گذشته انواع میوه ها را زیر نور خورشید خشک می ‌کردند. هنگامی که میوه را خشک می ‌کنند، آب آن تبخیر شده و تنها بافت گوشتی میوه باقی می‌ ماند. به همین دلیل سرشار از ارزش غذایی است. 
امروزه به علت آپارتمان نشینی و عدم امکان استفاده از نور خورشید برای خشک کردن میوه، روش‌ های دیگری جایگزین خشک کردن میوه جلوی نور خورشید شده است. در ضمن آلودگی هوا نیز یکی دیگر از دلایلی است که خشک کردن میوه در فضای باز را غیرممکن می‌ کند. به همین خاطر با استفاده از دستگاه های خشک کن یا گرمای رادیاتور و بخاری در فصول سرد، امکان خشک کردن انواع میوه وجود دارد.
استفاده میوه خشک از میوه تازه هم بیشتر است و برای همه استفاده از میوه خشک به عنوان آجیل مطلوب ‌تر است. بسیاری از میوه خشک به عنوان یک میان وعده مقوی استفاده می کنند. البته مصرف بیش از اندازه میوه خشک می تواند سبب افزایش قند خون شود. بکردانه ارائه دهنده انواع دستگاه میوه خشک کن صنعتی، دستگاه کره گیر با کیفیت بالا و قیمت مناسب است برای دریافت مشاوره خرید با کارشناسان بکردانه در تماس باشید.

خواص انواع میوه خشک

خواص انواع میوه خشک

انواع میوه را می توان خشک کرد هر یک از انواع میوه خشک خاص خود را دارند. به عنوان مثال:
• سیب خشک یکی از بهترین میوه هایی است که امکان خشک کردن آن وجود دارد. اگر به دنبال کاهش وزن هستید و یا فشارخون بالا دارید، می‌توانید از سیب خشک استفاده کنید. این آجیل همچنان موجب می ‌شود که انتقال دهنده عصبی در مغز افزایش پیدا کنند و از بیماری آلزایمر جلوگیری کند.
• پرتقال خشک، کیوی خشک، توت خشک و کشمش از دیگر انواع میوه خشک هستند که هر یک خواص خود را دارند. کیوی خشک سرشار از آنتی اکسیدان و ویتامین c است و موجب بالا رفتن ایمنی بدن در برابر بیماری ‌ها می ‌شود.
• پرتقال خشک نیز منبع غنی از ویتامین c و سایر ویتامین ها است و به سلامت قلب کمک می کند. حتی مصرف پرتقال خشک موجب خون رسانی بهتر و تقویت ماهیچه های قلبی می‌ شود.
• یکی از معروف ترین میوه خشک ها کشمش است که از خشک کردن انگور تهیه می‌ شود. کشمش سرشار از فیبر و پتاسیم است. کشمش می تواند جایگزین مناسبی برای قند باشد و به افراد دیابتی کمک کند.
• توت ‌خشک نیز در بهبود عملکرد رگ ‌های خونی مؤثر است و با دارا بودن رسوراترول، سبب باز شدن رگ ها می شود. 

شما عزیزان می توانید برای دریافت مشاوره درباره انواع دستگاه میوه خشک کن و کسب اطلاعات تخصصی درباره این محصول با مشاورین بکردانه تماس حاصل نمایید.

میوه خشک چیست؟

میوه خشک چیست؟

خرید میوه خشک به عنوان آجیل برای مناسبت‌ هایی مانند نوروز و یا شب یلدا می ‌تواند جایگزین به صرفه ای برای آجیل مغز باشد. میوه ‌ها منابع خوبی برای تأمین ویتامین هستند و سرشار از مواد معدنی و آنتی اکسیدان هستند. به همین جهت خشک کردن میوه در هر فصلی امکان پذیر است. با استفاده از دستگاه های مخصوص خشک کردن میوه و یا قرار دادن ورقه های نازک میوه در مقابل نور، می توان انواع میوه خشک را تهیه کرد.
انواع میوه خشک با کیفیت با قیمت مناسب در وب سایت بکردانه عرضه می ‌شود و امکان خرید آنلاین میوه خشک از وب سایت بکردانه فراهم شده است. باتوجه به خوش طعم بودن و خواص بالای میوه ‌ها فروش میوه خشک می‌ تواند کار سودآوری باشد. مناسب ترین قیمت دستگاه میوه خشک کن را می توانید در سایت بکردانه مشاهده کنید.

انواع میوه خشک ها را بهتر بشناسید

در هر فصل می‌ توان میوه ‌های همان فصل را خشک کرد. به عنوان مثال در فصل تابستان می توان توت فرنگی، گلابی خشک، موز خشک، خربزه خشک، برگه زردآلو، برگه هلو و سیب خشک را تهیه کرد. در فصل زمستان و پاییز می توان میوه‌ هایی مثل کیوی، خرمالو، پرتقال و ... را خشک کرد؛ اما ترکیب انواع میوه های خشک شده با هم می‌ تواند یک آجیل میوه خشک مخلوط را بسازد که سرشار از مزه های متنوع است و ارزش غذایی بالایی دارد.
این آجیل میوه برای مهمانی و دورهمی ها بسیار پرکاربرد است. میوه خشک باید در شرایط مناسب نگهداری شود تا همیشه قابل استفاده باشد. باید در جای خشک و خنک نگهداری شود در غیر این صورت کپک می زند یا رطوبت محیط را جذب می کند. استفاده از ظروف شیشه‌ای یا پلاستیکی در دار سبب ماندگاری آن می ‌شود.
برای خرید دستگاه میوه خشک کن و دیگر دستگاه های تولید محصولات اورگانیک دیگر نیازی به مراجعه به شهرهای مختلف یا گشتن در بازاهای صنعتی نیست؛ شما می توانید از طریق سایت بکردانه به راحتی این دستگاه های صنعتی را خریداری نمایید.

نظرات خود را با ما در میان بگذارید