میوه خشک کن کابینی

خشک کردن میوه و سبزیجات، یکی از بهترین روش های رایج برای حفظ مواد مغذی موجود در میوه هاست. در گذشته، از روش های مختلفی برای خشک کردن میوه استفاده می شد. به طور مثال، مادربزرگ ها میوه ها را در ضخامت کم برش می دادند و با قرار دادن آن ها در آفتاب، میوه خشک تهیه می کردند؛ اما در حال حاضر، امکان استفاده از میوه خشک کن کابینی وجود دارد که مزایای بسیار زیادی را برای صنعت و کسب و کارهای مختلف ایجاد کرده است. بکردانه یکی از بهترین شرکت های تولید کننده میوه خشک کن در بازار کشور ایران است؛ که شما می توانید انواع دستگاه میوه خشک کن در ابعاد مختلف را از این مجموعه تهیه کنید. در ادامه این مقاله قصد داریم در مورد میوه خشک کن کابینی و هر آن چیزی که باید در مورد این میوه خشک کن ها بدانید، صحبت کنیم.

میوه خشک کن کابینتی چیست

میوه خشک کن کابینتی چیست

میوه خشک کن کابینتی، در واقع یک نوع دستگاه میوه خشک کن است که می تواند برای خشک کردن انواع میوه ها مانند موز، سیب، هلو و ... مورد استفاده قرار گیرد. این دستگاه دارای کابین های مختلفی است که میوه ها درون آن قرار می گیرند. سپس، دستگاه شروع به کار می کند و با گرمای تولید شده، رطوبت موجود در میوه ها را کاهش می دهد.
دستگاه خشک کن کابینتی، یکی از بهترین دستگاه های خشک کننده میوه است. چرا که می تواند بدون آسیب رساندن به بافت میوه ها و مواد مغذی موجود در آن ها، با سرعت زیادی میوه ها را خشک کند. برخی از دستگاه های میوه خشک کن کابینی، دارای سیستم فن و کنترل اند و می توان آن ها را از لحاظ مصرف انرژی، به صرفه تر دانست.

انواع میوه خشک کن کابینتی

انواع میوه خشک کن کابینتی

در حال حاضر، بسیاری از کسب و کارها به منظور راه‌اندازی خط تولید میوه خشک کن، اقدام به خرید میوه خشک کن های مختلف می کنند. مهم است که قبل از خرید هر نوع میوه خشک کن کابینی، در مورد انواع میوه خشک کن ها اطلاعات کافی کسب کنید و سپس اقدام به خرید این محصولات نمایید. به طور کلی، میوه خشک کن های کابینتی بر اساس تعداد کابینی که دارند به سه دسته زیر تقسیم‌بندی می شوند.

  • میوه خشک کن تک کابین
    یکی از انواع دستگاه های میوه خشک کابینتی، دستگاه میوه خشک کن تک کابین است. این دستگاه یکی از کوچک ترین دستگاه های میوه خشک کن محسوب می شود که می تواند حدود 50 کیلوگرم میوه تازه را خشک کند. صنایعی که به دنبال خرید یک دستگاه میوه خشک کن کوچک هستند، می توانند میوه خشک کن تک کابین را انتخاب کنند.
    میوه خشک کن های تک کابین، به راحتی می توانند ورودی 50 کیلوگرم میوه را با حرارت داغ و بالا خشک کنند. در برخی از مصارف خانگی که نیاز به دستگاه میوه خشک کن کوچک‌تر است، می توان اقدام به خرید میوه خشک کن تک کابین زیر 50 کیلوگرم نیز کرد.
  • دستگاه میوه خشک کن دوکابین
    دستگاه میوه خشک کن دو کابین، بزرگ تر از دستگاه میوه خشک کن تک کابین محسوب می شود. این دستگاه دارای وزن 600 کیلوگرم بوده و حدود 200 کیلوگرم ظرفیت ورودی دارد. حمل و نقل سخت این دستگاه، یکی از معایب آن است که به لطف وجود چرخ های زیر آن، این مشکل نیز برطرف گردیده است.
  • دستگاه میوه خشک کن سه کابین
    دستگاه میوه خشک کن سه کابین، بزرگ ترین دستگاه میوه خشک موجود در بازار است. این دستگاه به دلیل داشتن سه کابین مجزا، می تواند نزدیک به 300 کیلوگرم میوه ورودی را در خودش جای دهد. واحدهای صنعتی بزرگ، می توانند از دستگاه میوه خشک کن 3 کابین استفاده کنند؛ اما باید در نظر داشت که این دستگاه میوه خشک کن، حدود 900 کیلوگرم وزن دارد و جابجایی آن راحت نیست.

قیمت میوه خشک کن کابیتی بکردانه

قیمت میوه خشک کن کابیتی بکردانه

فروشگاه بکردانه، امکان خرید انواع دستگاه میوه خشک کن کابینی را برای مشتریان فراهم کرده است. قیمت دستگاه میوه خشک کن کابینی بکردانه بر اساس اندازه و ظرفیت میوه خشک کن تعیین می شود. به هر حال هر چقدر ظرفیت ورودی میوه خشک کن بیشتر باشد، بازدهی میوه خشک نیز افزایش پیدا می کند. بنابراین، لازم است که کسب و کارهایی که نیاز به خرید دستگاه میوه خشک کابینی دارند، ابتدا ظرفیت مورد نیاز این دستگاه را تعیین کنند و سپس اقدام به خرید این دستگاه نمایند.

مشخصات میوه خشک کن کابینتی

میوه خشک کن کابینتی، دارای تنوع زیادی از اندازه و ابعاد هستند. هر کدام از این دستگاه ها دارای ظرفیت های ورودی مختلفی می باشند و می توانند برای مصارف خانگی، کارگاه های صنعتی کوچک و کارخانه های بزرگ مورد استفاده قرار گیرند. دستگاه خشک کن کابینتی می تواند به دو صورت الکتریکی و گازی گرم شود. منابع حرارتی دستگاه های میوه خشک کن کابینتی می توانند به صورت مستقیم و غیر مستقیم باشند.
عایق بودن دستگاه میوه خشک کابینی، اهمیت بسیار زیادی دارد. در صورتی که این دستگاه عایق خوبی نداشته باشد، احتمال هدررفت انرژی در حین خشک کردن میوه ها وجود دارد. معمولا بدنه این دستگاه از فولاد ضد زنگ ساخته شده است و می تواند مقاومت خوبی ایجاد کند. امکان خشک کردن میوه ها و سبزیجات با کمک دستگاه میوه خشک کن کابینی وجود دارد. فقط لازم است که دمای این دستگاه به طور دقیق تنظیم شود تا از سوختن میوه ها در حین خشک کردن جلوگیری شود.

مشخصات میوه خشک کن کابینتی

جدول مشخصات میوه خشک کن کابینتی

میوه خشک کن های کابینتی در ظرفیت های و اندازه های مختلف طراحی و ساخته می شوند و از آنجا که این دستگاه ها به صورت تک کابین، دو کابین و سه کابین تولید و عرضه می شود، اگر قصد خرید میوه خشک کن کابینتی را دارید، باید با مشخصات کلی این دستگاه آشنا باشید. گروه صنعتی بکردانه جدول مشخصات زیر را برای شما ارائه کرده است تا هنگام خرید به این موارد دقت کنید.

جدول مشخصات میوه خشک کن کابینتی
سیستم گرمایشی دستگاه برق، گاز یا هر دو
برق مصرفی دستگاه تک فاز برق شهری 220 ولت
کارکرد دستگاه  بی صدا
جنس ورق داخلی  گالوانیزه
طراحی بدنه پوشش تمام استیل
جنس سینی دستگاه گالوانیزه با پوشش الکترواستاتیک
فن دمنده  دارد
تعداد کابین تک کابین، دو کابین، سه کابین
ویژگی ها عایق حرارتی، کنترل دما و تایمر دیجیتال و رطوبت سنج، مجهز به فن سیرکولاتور
عملکرد اتوماتیک

از آنجا که ظرفیت تولید محصول، ابعاد دستگاه، ابعاد سینی در دستگاه های مختلف متفاوت است، هنگام خرید دستگاه های کابینی به این موارد نیز دقت کنید.

مزایای میوه خشک کن کابینتی

دستگاه میوه خشک کابینی، به دلیل داشتن تنوع بالا در اندازه و ابعاد، توانسته به یکی از بهترین دستگاه های میوه خشک کن در بازار کشور ایران تبدیل شود. استفاده از این دستگاه میوه خشک کن می تواند مزیت های زیادی را به دنبال داشته باشد که عبارتند از:

  • خشک کردن میوه برای حفظ مواد مغذی
  • انجام مراحل خشک کردن میوه ها در سریع ترین زمان ممکن
  • امکان خرید دستگاه خشک کن میوه کابینی با ظرفیت های مختلف
  • حذف تمامی آلاینده ها و میکروارگانیسم ها از میوه های مرطوب در فرآیند خشک کردن
  • قابل استفاده به عنوان یک دستگاه خانگی جهت راه‌اندازی کسب و کارهای خانگی

در این مقاله در مورد دستگاه میوه خشک کابینی و انواع مختلف آن صحبت کردیم. با توجه به توضیحات این مقاله، امکان خرید انواع دستگاه میوه خشک کن کابینتی در فروشگاه کردانه وجود دارد. بنابراین، افرادی که قصد راه اندازی کسب و کار در زمینه خشک کردن میوه دارند، می توانند بر اساس نیاز خود اقدام به خرید این دستگاه کنند و از آن استفاده نمایند. با مراجعه به وبسایت مجموعه بکردانه، خریدی مطمئن و لذت بخش را تجربه کنید.

 

نظرات خود را با ما در میان بگذارید

سوالات متداول میوه خشک کن کابینتی

بهترین برند تولید کننده دستگاه میوه خشک کن کابینتی چیست؟
گروه تولیدی بکردانه بهترین تولید کننده دستگاه میوه خشک کن کابینتی است.
میوه خشک کن های کابینتی برای چه مصارفی استفاده می شوند؟
میوه خشک کن های کابینتی به دلیل این که در ظرفیت های مختلفی تولید می شوند، برای مصرف خانگی و کارگاه های صنعتی کوچک تا بزرگ استفاده می شوند.