طرز تهیه کره بادام زمینی در منزل

کره بادام زمینی یکی از خوراکی های لذیذی است که امروزه تقریبا همه از خواص آن با خبر هستیم، اما در این میان یک موضوع بسیار مهم وجود دارد و آن این است که "آیا می توان به کره های بادام زمینی که در فروشگاه ها موجود است اطمینان کرد؟"
دلیل اصلی که افراد این سوال را می پرسند بی اعتمادی است که مقصر آن برخی از شرکت های متقلب بوده اند. اما ما قصد نداریم در مورد کره بادام زمینی تقلبی که در برخی فروشگاه ها عرضه می شود صحبت کنیم، در این مطلب از بکردانه قصد داریم طرز تهیه کره بادام زمینی در منزل را به شما آموزش دهیم تا بتوانید این خوراکی لذیذ را با دستان خودتان آماده کنید و از سالم بودن و با کیفیت بودن آن اطمینان خاصل کنید.

طرز تهیه کره بادام زمینی در منزل

طرز تهیه کره بادام زمینی در خانه

برای تهیه کره بادام زمینی مرغوب در ابتدا شما به مواد اولیه با کیفیت نیاز دارید تا بتوانید با استفاده از آن ها خوراکی مقوی و خوشمزه ای تهیه کنید، سپس باید با استفاده از راهکارهایی که در ادامه به شما ارائه می کنیم کره بادام زمینی را تهیه می کنید و در پایان این مطلب نکات ضروری که باید در این خصوص بدانید را در اختیار شما قرار می دهیم.

مواد اولیه برای تهیه کره بادام زمینی در منزل

  • 300 گرم بادام زمینی مرغوب، بدون نمک و بدون پوست
  • 4/1 تا 4/3 قاشق چایخوری نمک
  • 2 قاشق چایخوری روغن بادام زمینی یا هر روغن گیاهی با کیفیت دیگری که در اختیار دارید
  • 1 تا 2 قاشق چایخوری عسل

به یاد داشته باشید که اگر خواستید حجم بیشتری کره بادام زمینی درست کنید، کافیست همه مواد اولیه ای که به شما گفتیم را به شکل متناسب افزایش دهید.

مواد اولیه برای تهیه کره بادام زمینی در منزل 

تهیه کره بادام زمینی

  • ابتدا فر را تا دمای 177 درجه سانتی گراد داغ کنید، سپس بادام زمینی ها را در یک قالب کیک یا سینی لبه دار فر بریزید و آن ها را به مدت 3 دقیقه بو بدهید. به یاد داشته باشید که در این مرحله تابه را تکان بدهید و بعد از 3 تا 5 دقیقه این مرحله را به اتمام برسانید. در پایان شما باید بادام زمینی های بوداده داشته باشد و در روند کار باید مراقب باشید که بادام زمینی ها نسوزد.
  • در این مرحله بادام زمینی ها را داخل محفظه غذا ساز خود بریزید و به مدت یک دقیقه هم بزنید و سپس لبه های ظرف را با تمیز کرده و دوباره به مدت 3 دقیقه بادام زمینی ها را با هم مخلوط کنید تا ماده ای نرم و براق به دست بیاورید. سپس نمک و عسل را به مقدار گفته شده به بادام زمینی ها اضافه کنید و بگذارید که دوباره خوب مخلوط شوند. سپس در صورتی که مشاهده کردید که میزان غلظت کره بادام زمینی شما خیلی بالاست و به قول معروف خیلی سفت است می توانید به اندازه گفته شده روغن اضافه کنید و باز هم مخلوط کنید تا نتیجه باب میلتان شود.
  • اگر دوست دارید کره بادام زمینی طوری باشد که دانه ها درشت بادام زمینی زیر دندان بیاید، قبل از شروع کار 3/1 فنجان بادام زمینی را به صورت جداگانه در غذا ساز بریزید و تا زمانی که به اندازه دلخواهتان برسند آن ها را هم بزنید. سپس این بادام زمینی ها را کنار گذاشته و بعد از آماده سازی آنها را با کره بادام زمینی خود مخلوط کنید.
  • شما می توانید با اضافه کردن 4 تا 8 گرم شکلات به این ترکیبات در مرحله ای که عسل را اضافه می کنید، کره بادام زمینی شکلاتی داشته باشید.

 تهیه کره بادام زمینی

طرز تهیه کره بادام زمینی با کنجد

کره بادام زمینی تقریبا یک غذای فرآوری نشده است که فقط از بادام زمینی برشته شده و مخلوط شده استفاده می شود. هنگامی که کره بادام زمینی با کنجد تفت داده شود، کمتر کسی می تواند در برابر این ماده مغذی کنجدی مقاومت کند. طرز تهیه کره بادام زمینی کنجدی تقریبا مشابه با طرز تهیه کره بادام زمینی است، با این تفاوت که علاوه بر بادام، کنجد را به همراه آن حدود 10 دقیقه خوب تفت می دهند و سپس تا زمانی که به روغن بیفتد، داخل آسیاب کن یا غذاساز، آسیاب می کنند. در این مرحله می توانید کنجد بیشتری اضافه کنید تا کره بادام زمینی شما همراه با کنجد آسیاب نشده نیز باشد و با همراه عسل یک محصولی فوق العاده خوش طعم و سرشار از ویتامین E، منیزیم، مس، نیاسین و... را نوش جان کنید. دقت کنید که هر چقدر زمان تفت دادن بیشتر باشد، رنگ کره بادام زمینی شما تیره تر می شود، همچنین اگر نمک به ترکیب خود اضافه کنید، حتما طعم خیلی بهتری را خواهید داشت. شما می توانید به جای عسل از پودر قند استفاده کنید ولی توجه داشته باشید که عسل آن را پر خاصیت و خوشمزه تر می کند.

طرز تهیه کره بادام زمینی با کنجد

نکات مهم در خصوص تهیه و نگهداری کره بادام زمین خانگی

  • شما می توانید کره بادام زمینی که درست کرده اید را به مدت 1 ماه در یخچال نگهداری کنید.
  • شما می توانید در این ترکیبات از فندق، بادام، کنجد و سایر دانه های روغنی نیز استفاده کنید.
  • به یاد داشته باشید که در صورت مناسب بودن غلظت کره، می توانید روغن اضافه نکنید.
  • پوست قهوه ای بادام زمینی ممکن است که باعث بد رنگ شدن کره شما شود. پس حتما آن را جدا کنید.

برای خرید دستگاه کره بادام زمینی به صفحه دستگاه کره گیری مراجعه نمایید.

نظرات خود را با ما در میان بگذارید