چگونه در خانه روغن کنجد بگیریم

یکی از بهترین راه ها برای گرفتن روغن کنجد، روش خانگی آن می باشد زیرا اینگونه از سلامت آن اطمینان کامل دارید. همانطور که می دانید یکی از مفیدترین روغن ها، روغن کنجد می باشد که هم برای استفاده خوراکی و هم جهت درمان مورد توجه قرار گرفته است. روغن کنجد دارای خواص و فواید بسیار زیادی دارد که می توان در انواع غذاها و سالادها از آن استفاده به عمل آورد. شما عزیزان می توانید برای دریافت اطلاعات در مورد دستگاه روغن گیری خانگی کوچک به سایت بکردانه مراجعه نمایید و یا با کارشناسان مجرب این گروه تولیدی تماس بگیرید.

نکات مهم در تهیه روغن کنجد

اولین نکته که در تهیه روغن کنجد بسیار مهم است، تهیه کنجدهای با کیفیت و مرغوب می باشد که می توان گفت کنجدهای ایران از با کیفیت ترین نوع کنجد هستند و توصیه می شود برای انجام این کار از کنجد سفید استفاده شود.
پس از تهیه کنجد آن ها را در آسیاب یا مخلوط کن می ریزید و دستگاه را روشن می کنید تا خوب مخلوط شده و روغن آن استخراج شود، یک روش دیگر که برای استخراج روغن کنجد از دیرباز تا به امروز مورد استفاده قرار گرفته است مالش یا ورز دادن کنجد می باشد و تا زمانی این عمل ادامه پیدا می کند تا روغن در ظرف مورد استفاده پدیدار شود، در مرحله بعدی با استفاده از یک صافی که روی آن را دستمال کاغذی گذاشتید، کنجدهای خورد شده و روغن را صاف می کنید که روغن از صافی عبور می کند و کنجدهای خرد شده روی دستمال باقی می مانند. البته باید گفت این روش برای تهیه روغن کنجد در مقدار کم است و اگر قصد تهیه روغن بسیاری دارید باید از دستگاه های روغن گیری کنجد و ابزارهای دیگر استفاده کنید.

نکات مهم در تهیه روغن کنجد

گرفتن روغن کنجد خانگی

اگر می خواهید روغن کنجد خانگی تهیه کنید مراحل زیر را باید انجام دهید:
ابتدا به مقدار لازم کنجد تهیه می کنید که این میزان به مقدار روغنی که می خواهید داشته باشید بستگی دارد، دانه های کنجد را با استفاده از فر و یا حرارت تست می کنید، اگر می خواهید در فر بگذارید دانه های کنجد را روی سینی فر پخش کرده و در دمای 180 درجه قرار می دهید و به مدت 10-15دقیقه اجازه داده تا به خوبی تست شوند، بهتر است هر 3-4 دقیقه یک بار آن ها را هم بزنید، زمانی که رنگ دانه کنجد طلایی شد می توانید آن را از فر خارج کنید و در صورت استفاده از اجاق گاز کافیست دانه های کنجد را در قابلمه ریخته و به مدت 14-18دقیقه با شعله ملایم حرارت دهید، دانه های کنجد را مرتب بهم بزنید و پس از برشته شدن از روی حرارت بردارید.
اجازه دهید دانه های کنجد سرد شوند سپس به ازای هر 4/1 پیمانه کنجد 1پیمانه روغن اضافه می کنید، روغن مورد استفاده می تواند از آفتابگردان، سویا و... باشد.
روغن و کنجد را روی اجاق گاز قرار می دهید و 5 دقیقه زمان داده تا با هم مخلوط شوند، این گرم کردن ها کمک می کند روغن بیشتری از دانه های کنجد خارج شود، پس از گرم کردن این مخلوط را در دستگاه مخلوط کن می ریزید و دستگاه را روشن کرده تا کاملا میکس شوند پس از این مرحله اجازه بدهید حداقل 1 ساعت روغن در مخلوط کن باقی بماند این کار سبب می شود روغن کنجد به سمت بالا برود و به راحتی بتوان آن را جدا کرد، برای بهتر جدا شدن ، با استفاده از یک پارچه تنظیف می توانید این کار را انجام دهید و روغن را کاملا صاف کنید و در انتها در ظرف شیشه ای درب دار بریزید و در یخچال نگهداری کنید و در صورت نگهداری طولانی می توان آن را در فریزر قرار دهید.  برای اطلاع از قیمت دستگاه روغن گیری خانگی دیجی کالا و سایت بکردانه از مراجع معتبر برای استعلام قیمت هستند، شما عزیزان می توانید با مراجعه به این دو سایت اطلاعات دقیق و تخصصی درباره محصول مورد نظر خود را کسب نمایید.

اگر میخواهید از مقدار زیادی کنجد روغن تهیه کنید میتوانید ازدستگاه روغن گیری خانگی کوچک استفاده کنید. 

گرفتن روغن کنجد خانگی

طرز تهیه روغن کنجد با استفاده از دستگاه روغن گیری بکردانه

برای استفاده از دستگاه روغن گیری بکردانه لازم است دانه های کنجد را در مخزن دستگاه بکردانه بریزید. بعد از آن باید از طریق پنل هوشمد دستگاه، دانه ای که قصد روغن گیری از آن را دارید، انتخاب کنید. بنابراین باید حالت دستگاه را روی دانه کنجد قرار دهید و دستگاه را روشن کنید. روغن گیر بکردانه بلافاصله کار روغن گیری را آغاز می کند و روغنی شفاف و باکیفیت را به شما تحویل می دهد. ضایعات کنجد هم به صورت کاملا خشک از سمت دیگر دستگاه خارج می شوند تا بتوانید از آن برای شیرینی پزی یا پخت غذاهای مرتبط کمک بگیرید.

در فیلم آموزشی زیر، کار با دستگاه روغن گیری بکردانه را به طور کامل یاد می گیرید.

نظرات خود را با ما در میان بگذارید