میوه خشک بهتر است یا تازه؟

میوه خشک تمام خواص میوه تازه را داشته و غنی از املاح معدنی و ویتامین است؛ به همین دلیل می‌تواند به تقویت بدن کمک زیادی کند. این محصول تنها رطوبت کمی نسبت به میوه تازه دارد از این رو ماندگارتر است و شما می‌توانید برای مدت طولانی از آن استفاده کنید بدون اینکه دچار افت کیفیت شود یا عطر و طعم آن تغییری کند. میوه خشک به دلیل مزیت‌های زیادی که دارد جایگزین خوبی به جای میوه تازه است و افرادی که نمی‌توانند میوه را به صورت تازه استفاده کنند، قطعا این خشکبار را مصرف می‌کنند؛ چون عطر و طعم فوق‌العاده‌ای دارند. با خشک کردن رنگ و بافت و همچنین طعم میوه هیچ تغییری نمی‌کند. شما عزیزان می توانید برای دریافت مشاوره درباره نحوه اخذ مجوز تولید میوه خشک با مشاورین بکردانه تماس حاصل نمایید.
میوه جز مواد غذایی ضروری هستند که باید در طول روز مصرف شوند تا بدن املاح معدنی مورد نیاز خود را از این طریق تامین کند. برخی میوه‌ها تنها در فصول خاصی قابل دسترس هستند بنابراین شما با خشک کردن میوه می‌توانید ود تمام فصل‌ها از آن استفاده کنید. امروزه بیشتر افراد میوه خشک را اولویت اول خرید قرار می‌دهند، چون مثل میوه تازه با گذشت زمان دچار له‌شدگی و خرابی نمی‌شود. برای نگهداری طولانی مدت میوه‌ها قطعا خشک کردن آنها بهترین راه بوده چون در فرآیند خشک کردن خواص میوه به خوبی حفظ شده تا بتواند بدن را تقویت کند. امروزه مردم به این نتیجه رسیده‌اند که میوه خشک قطعا گزینه بهتری نسبت به میوه تازه است. شما عزیزان می توانید برای اطلاع از قیمت دستگاه میوه خشک کن با کارشناسان بکردانه ارتباط برقرار نمایید.

بررسی مزیت های میوه خشک نسبت به میوه تازه

بررسی مزیت های میوه خشک نسبت به میوه تازه

میوه خشک نسبت به میوه تازه مزیت‌های زیادی دارد که در زیر به آنها اشاره می‌کنیم:
• اولین مزیت میوه خشک ماندگاری زیادی آن است. میوه تازه قابلیت نگهداری طولانی مدت را ندارد و طی چند روز له و خراب می‌شود. اگر آن را فریزر کنید یخ زدن میوه باعث از بین رفتن طعم اصلی و همچنین رنگ اولیه آن می‌شود بنابراین خشک کردن تنها را نگهداری محصول بوده بدون اینکه بافت و عطر و طعم و همچنین رنگ آن دچار تغییر شود.
• برخی میوه‌ها تنها در برخی فصول در دسترس هستند و شما نمی‌توانید در تمام فصل‌ها از آن‌ها استفاده کنید. مثلا میوه‌های فصل بهار و تابستان در فصول دیگر برداشت نمی‌شوند از این رو شما می‌توانید با خشک کردن این میوه‌ها آن هم در فصل خود تمام طول سال از آن استفاده کنید. این تنقلات سالم قطعا به تقویت بدن کمک زیادی می‌کنند.
• مزیت دیگر میوه خشک خواص بیشتر آن است برخی میوه‌ها مثل آلو زمانی که خشک می‌شوند خواص آنها بیشتر می‌شود. طبیعت برخی میوه‌ها زمانی که خشک می‌شوند تغییر می‌‌کند مانند انجیر که طبعی خنک پیدا می‌کند و می‌تواند فیبر لازم را به روده‌ها برساند و از این طریق به درمان یبوست کمک کند‌.
• خاصیت آنتی‌اکسیدانی میوه خشک زیاد بوده از این رو می‌تواند به تقویت سیستم دفاعی بدن کمک زیادی کند. میوه‌های خشک به دلیل داشتن فیبر، آهن، سلنیوم و پتاسیم نیازهای بدن را تامین می‌کنند و انتخاب مناسبی برای افرادی می باشند که از کمبود مواد معدنی در بدن رنج می‌برند.

بررسی معایب میوه خشک نسبت به میوه تازه

بررسی معایب میوه خشک نسبت به میوه تازه

خشک کردن میوه‌ها علاوه بر مزایایی که دارد معایبی را هم به خود اختصاص داده است که آنها را معرفی می‌کنیم:
• خشک کردن میوه در مواد مغذی آن‌ها تاثیرات منفی به جا می‌گذارد که مهم‌ترین آن، کاهش و یا حذف برخی ویتامین‌ها و مواد معدنی است. به همین دلیل مصرف میوه تازه دد برخی مواقع می‌تواند بهترین گزینه باشد.
• میوه تازه آبدار بوده و رطوبت زیادی هم دارد به همین دلیل می‌تواند به رفع عطش و تامین آب بدن کمک زیادی کند. افرادی که روزانه میوه تازه مصرف می‌کنند، قطعا دچار یبوست نمی شوند‌. اما زمانی که شما میوه را خشک می‌کنید قطعا مقدار بالایی از رطوبت آن گرفته می‌شود.
• اگر خشک کردن میوه ها توسط دستگاه و به روش صنعتی صورت بگیرد ضررهای زیادی دارد چون اشعه‌های موجود در دستگاه سرطان زا هستند و تمام خواص میوه را هم از بین می‌برند.
• خشک کردن میوه آن هم با دمای بالا موجب کاهش کیفیت پروتئین و ایجاد مشکل در هضم پروتئین میوه‌ها توسط بدن می‌شود.
• کالری موجود در میوه تازه به مراتب بیشتر از میوه خشک بوده به همین دلیل مصرف میوه تازه توصیه می‌شود. کالری کم مهم‌ترین عیب میوه خشک است.
• میوه خشک بافت سفت تری نسبت به میوه تازه دارد چون بیشتر رطوبت آن گرفته می‌شود. افرادی که مشکل هضم دارند بهتر است میوه تازه که نرم می باشد را استفاده کنند.
شما از طریق سایت بکردانه می توانید علاوه بر خرید دستگاه های با کیفیت این مجموعه، اطلاعات عمومی خود را در زمینه های مختلف بالا ببرید. همچنین از طریق این سایت، می توانید از تخفیف های مجموعه نیز، آگاه شوید.

نظرات خود را با ما در میان بگذارید