میوه خشک کنی در منزل

میوه خشک کنی در منزل یکی از کسب‌وکارهای کوچک اما سودآور به شمار می‌رود که به راحتی در فضایی کوچک قابل انجام است. شما می‌توانید با دریافت وام مشاغل خانگی چنین ایده‌ای را پیاده‌سازی کرده و یک کار تولیدی را در منزل و با سرمایه کم شروع کنید. به یاد داشته باشید که مشاغل تولیدی پرسود هستند، به شرط اینکه از راه‌های بازاریابی و فروش محصول به خوبی آگاه بوده و روی آن‌ها سرمایه‌گذاری کنید. 

امروزه بسیاری از افراد به دنبال یافتن شغل هستند. اما این اشخاص نمی‌دانند که شروع یک کسب‌وکار با سرمایه کم مانند مشاغل خانگی می‌تواند راهگشای بسیاری از مشکلات اقتصادی و بیکاری آن‌ها باشد. برخی از افراد جویای کار این ایده را ناممکن و نشدنی تصور می‌کنند. در صورتی که حقیقت این است که با سعی و تلاش می‌توان به ایده‌های کوچک و دور از دسترس جامه عمل پوشاند. در این مقاله از گروه تولیدی بکردانه به بررسی شرایط انجام میوه خشک کردن در خانه و درآمد حاصل از آن می‌پردازیم. شما عزیزان می توانید برای استعلام قیمت انواع میوه خشک کن با بکردانه همراه شوید. بکردانه یکی از بهترین شرکت های تولید کننده میوه خشک کن در بازار کشور ایران است.

 میوه خشک کنی

آیا میوه خشک کنی در منزل جزء مشاغل خانگی محسوب می شود

ایران یکی از کشورهایی است که در زمینه کشاورزی سابقه‌ای طولانی دارد. همچنین تنوع آب و هوایی در مناطق مختلف ایران باعث شده است که بتوان محصولات زراعی و باغداری گوناگونی را پرورش داد. بنابراین بخش کشاورزی به عنوانی یکی از سه بخش اصلی اقتصاد محسوب می‌شود که نقش موثری در تامین غذا، رفاه جامعه و رشد اقتصادی کشور دارد.

بنابراین به جرات می‌توان گفت که میوه خشک کنی در منزل به عنوان یک کسب‌وکار خانگی محسوب می‌شود. اگر خانه‌دار یا دانشجو هستید، اگر بیمارید یا دنبال شغل دومی می‌گردید، این شغل راهکاری پردرآمد و امکانپذیر برای شما به حساب می‌آید. شما می‌توانید محصولات زراعی و باغی را که در تمام نقاط ایران به وفور در دسترس قرار دارد را با استفاده از دستگاه‌های میوه خشک‌کن آماده و روانه بازار کنید. چنین تولیدات خوراکی ظرفیت صادرات را نیز خواهند داشت.

لازم به ذکر است که انواع مدل‌های دستگاه میوه خشک کن در ابعاد گوناگونی طراحی و تولید می‌شوند. نمونه‌های کوچکتر و خانگی این تجهیزات فضای زیادی را به خود اختصاص نمی‌دهند، همچنین آن‌ها از برق تک فاز شهری استفاده می‌کنند. به طور معمول میوه‌ خشک‌کن‌های خانگی و دستگاه میوه خشک کن نیمه صنعتی میزان مصرف برقی در حدود 700 وات تا 2 کیلووات را دارد و کار با آن‌ها نیز بسیار آسان است.

شما به راحتی می‌توانید میوه خشک‌های گوناگونی را در تمام فصول سال با کمک این ماشین‌آلات آماده و روانه بازار کنید. انواع مرکبات، توت‌ها، سبزیجات، انگور، موز، خرمالو و انبه تنها نمونه‌ای از این محصولات به شمار می‌روند. نکته مثبت این روش آن است که این میان وعده‌های خوراکی بدون هیچ مواد افزودنی خشک و وارد بازار مصرف می‌شوند.

با ارائه این محصولات در بسته‌بندی زیبا قطعا خواهید توانست بازار هدف را پوشش دهید. در ضمن از آنجایی که این خوراکی‌ها بسیار مقوی هستند، مطمئنا جایگاه مناسبی را در بین خانواده‌ها بدست می‌آورند.

 آیا میوه خشک کنی در منزل جزء مشاغل خانگی محسوب می شود

فضای مورد نیاز برای کسب و کار میوه خشک کنی در منزل

در طی سال‌های اخیر چیپس میوه یا میوه خشک طرفداران زیادی پیدا کرده است. به همین دلیل میوه خشک کنی در منزل یکی از پولسازترین کارهای تولیدی در خانه شناخته می‌شود. برای شروع این کسب‌وکارخانگی در ابتدا باید با روش‌های انجام آن، نیاز بازار، تجهیزات لازم، فضای مورد نیاز و روش‌های نگهداری به خوبی آشنا شوید. بازاریابی مناسب و شناخت روند کار به شما کمک می‌کند که به درآمدهای بالا دست یابید. 

برای اینکه یک کارگاه میوه خشک کنی را راه‌اندازی کنید، مساحت مورد نیاز شما بستگی به ظرفیت تولید دارد. برای مثال در مشاغل خانگی که از دستگاه میوه خشک‌کنی با ابعاد کوچک استفاده می‌شود، یک سالن 6 الی 12 متری بسیار مناسب است. زیرا در چنین کسب‌وکارهای کوچکی تعداد پرسنل نیز کم است.

اما برای کارگاه‌های بزرگتر یا صنعتی به دلیل ظرفیت بالایی تولید میوه خشک و همچنین تعداد بیشتر اپراتور حداقل فضای مورد نیاز 150 تا 200 متر است. این میزان فضا گزینه‌ای ایده‌آل برای قرار دادن تجهیزات میوه خشک‌کنی با ابعاد بزرگتر به حساب می‌آید. البته به یاد داشته باشید که برای راه‌اندازی کسب‌وکاری با این مقیاس باید مجوز کارگاه میوه خشک کنی دریافت کنید.

برای راه‌اندازی این کار به ماشین‌آلات زیادی نیاز ندارید، در واقع دستگاه میوه خشک‌کنی و دستگاه اسلایسر میوه تنها تجهیزات مورد نیاز هستند. حتی در شروع فعالیت خود می‌توانید از فر گاز خانگی نیز برای خشک کردن میوه‌ها استفاده نمایید، به همین دلیل است که این شغل جزء مشاغل خانگی محسوب می‌شود.

فقط مراقب باشید که میوه‌های فصل را با قیمت مناسب از باغداران و کشاورزان تهیه کنید. خرید میوه‌های تازه، مرغوب و با قیمت خوب باعث افزایش کیفیت محصول نهایی و رسیدن به حاشیه سود بیشتر می‌شود. برای کسب اطلاعات بیشتر در این زمینه به بخش مقالات سایت بکردانه مراجعه نمایید.

 فضای مورد نیاز برای کسب و کار میوه خشک کنی در منزل

درآمد کسب و کار خانگی میوه خشک کنی در منزل

کسب‌وکار خانگی میوه خشک کنی در منزل شغلی پرسود است که به افزایش درآمد خانوارها کمک می‌کند. به همین دلیل امروزه بسیاری از افراد علاقه دارند که در این زمینه فعالیت نمایند. البته محاسبه درآمد حاصل از فروش میوه خشک به طور دقیق امکان‌پذیر نیست.

برای شروع تاسیس کارگاه میوه خشک‌کنی پیش از اقدام به هر کاری باید میزان سرمایه لازم را بررسی کنید. همچنین شما باید مدارک لازم برای اخذ مجوزهای مربوطه را آماده کرده و نسبت به دریافت آن‌ها مبادرت ورزید. در نهایت باید هزینه خرید تجهیزات و دستگاه‌های میوه خشک‌کنی را تخمین زده و سپس میزان سود حاصل از میوه خشک‌کنی را محاسبه نمایید.

به یاد داشته باشید که درآمد حاصل از خشک کردن میوه با نحوه تولید و ظرفیت تولید ارتباطی مستقیم دارد. بنابراین اگر در حجم کم و به صورت خانگی شروع به فعالیت در این زمینه کرده‌اید، نباید انتظار درآمد بالایی داشته باشید. زیرا در این شرایط به صورت روزانه تنها چند کیلو میوه را می‌توانید خشک کنید و از فروش آن سود زیادی شامل حال شما نمی‌گردد.

اما اگر شما به فکر راه‌اندازی کارگاه میوه خشک‌کنی هستید، با کمک دستگاه‌های پیشرفته میوه خشک‌کن می‌توانید ظرف مدت کوتاهی به سودآوری برسید. همچنین هر چقدر کیفیت میوه خشک‌های تولید شده بیشتر باشد، محصولات شما فروش زیادتری خواهند داشت؛ در نتیجه سود شما نیز افزایش می‌یابد.  

نظرات خود را با ما در میان بگذارید