چطور میوه خشک کنیم

خشک کردن میوه‌ یک روش مفید برای حفظ ارزش غذایی آن‌  و یک راه عالی برای نشان‌دادن قوی‌ترین طعم‌هاست. میوه‌ خشک (چیپس میوه) سرشار از ریزمغذی‌ها، فیبر و آنتی‌اکسیدان‌هاست؛ همچنین میان‌وعده‌ای فوق‌العاده سالم است. با ما همراه باشید. قرار است یاد بگیریم که چطور میوه خشک کنیم. شما عزیزان می توانید برای استعلام قیمت انواع میوه خشک کن با بکردانه همراه شوید. بکردانه یکی از بهترین شرکت های تولید کننده میوه خشک کن در بازار کشور ایران است.

رايج‌ترين روش‌های خشک‌کردن ميوه

خشک کردن میوه در آفتاب

ساده‌ترین و قدیمی‌ترین روش خشک‌کردن میوه در هوای آزاد و آفتابی است. وقتی‌ میوه در آفتاب خشک می‌شود، شیرینی بیشتری دارد. شما باید میوه‌ها را به تکه‌های نازک برش بزنید. سپس میوه‌ها را روی قفسه خشک‌کن یا پارچه‌ای تمیز و در مکانی بسیار آفتابی قرار دهید تا طی چند‌روز در هوا خشک شوند.

خشک کردن میوه در فر

خشک‌کردن میوه در فر بسیار آسان است، کف یک سینی را با کاغذ روغنی بپوشانید و بعد یک لایه میوه‌ روی آن قرار دهید. بین هر تکه کمی فاصله بگذارید. سینی را داخل فر قرار دهید و در را کمی باز بگذارید. دمای فر را روی 200 درجه فارنهایت بگذارید و هر 30 دقیقه تکه‌های میوه‌ را هم‌بزنید تا خشک و جویدنی شوند. بسته به‌میزان آب‌دار‌بودن میوه، این فرآیند می‌تواند بین 3 تا 6 ساعت طول بکشد. اگر نمی‌خواهید این مدت طولانی صبر کنید، دمای فر را بالا‌ ببرید. وقتی میوه به‌دلخواه شما خشک شد، فر را خاموش کنید. در را تا انتها باز کنید تا کاملاً خنک شوند. بعد از 20 دقیقه یا بیشتر، در فر را ببندید و بگذارید میوه‌ها برای چند ساعت دیگر یا حتی تا یک شب در فر بمانند.

خشک‌کردن میوه با دستگاه میوه خشک کن

مشتریان ما معتقدند که کار با دستگاه میوه خشک کن آسان‌تر از کار با فر است. خشک کردن میوه با دستگاه های میوه خشک کن بکردانه این مزیت را دارد که می توانید به آسانی و با کنترل کامل بهداشتی، میوه را خشک کنید. این دستگاه به ویژه برای افرادی که می خواهند کسب و کار میوه خشک کنی راه بیندازند، ایده آل است. اگر می خواهید بدانید که بهترین مارک میوه خشک کن چیست؟ با ما در بکردانه همراه باشید.

 رايج‌ترين روش‌های خشک‌کردن ميوه

چند روش ساده و تضمینی برای خشک کردن میوه در خانه بدون سیاه شدن

روش‌های مختلفی برای خشک‌کردن میوه در خانه جهت حفظ ظاهر و کیفیت میوه وجود دارد که می‌توان قبل از خشک‌کردن و بعد از خشک‌شدن به کاهش یا جلوگیری از سیاه‌شدن کمک کنند:

  • از بخار آب استفاده کنید، اما ممکن است طعم و بافت میوه تغییر کند.
  • میوه‌های خرد‌شده را در محلول آب نمک به مدت 10 دقیقه خیس کنید.
  • میوه ها را با آب اسیدی مانند آب‌لیمو، پرتقال یا آناناس بخیسانید. برای این منظور میوه ها را با میوه‌های اسیدی مانند پرتقال، نارنگی، گریپ‌فروت و سایر مرکبات مخلوط کنید. ابتدا میوه (های) اسیدی را آماده کنید، سپس میوه‌های دیگر را برش دهید و در حین آماده‌کردن آن‌ها را با میوه (های) اسیدی مخلوط کنید.
  • میوه ها را با آب‌عسل مخلوط کنید. 2 قاشق غذاخوری عسل را با 1 فنجان آب رقیق کنید، میوه‌های خرد‌شده را با عسل رقیق‌شده مخلوط کنید.
  • اسید اسکوربیک یک آنتی‌اکسیدان است که معمولاً در سوپرمارکت‌ها و داروخانه‌ها در دسترس است. میوه را بلافاصله پس از برش به مدت 10 دقیقه در محلولی که با 1 قاشق چای‌خوری اسید اسکوربیک خالص در یک لیتر آب سرد حل‌شده بخیسانید.
  • از قرص‌های له‌شده ویتامین C نیز می‌توان استفاده کرد این قرص‌ها مضر نیستند.

چند روش ساده و تضمینی برای خشک کردن میوه در خانه بدون سیاه شدن 

بهترین راه جلوگیری از سیاه شدن میوه خرد شده برای تهیه چیپس میوه چیست؟

برای جلوگیری از سیاه‌شدن، میوه‌های خرد‌شده را در محلول آب نمک و یا محلول‌های اسیدی به مدت 10 دقیقه بخیسانید؛ اما بهترین راه جلوگیری از سیاه‌شدن میوه به‌خصوص برای تهیه چیپس میوه در حجم بالا استفاده از دستگاه‌های میوه خشک‌کن است. گاز نیتروژن موجود در دستگاه سبب می‌شود که چیپس‌های میوه سیاه نشوند.

دستگاه‌های بکردانه با بهره‌گیری از جدیدترین فناوری‌ها از بادوام‌ترین مواد ساخته شده‌اند که در عین کارآمدی، طول عمر بالایی دارند. بکردانه با تیم مدیریتی عالی، تیم تحقیقاتی حرفه‌ای و کارگران ماهر و سخت‌کوش فراتر از کیفیت عمل می‌کند. دستگاه میوه خشک کن نیمه صنعتی یکی از با کیفیت ترین دستگاه های تولید شده توسط مجموعه بکردانه است.

نکات مهم خشک کردن میوه که بد نیست آن ها را بدانید

حالا که با مراحل خشک کردن میوه آشنا شدید، بهتر است این نکات را هم مد نظر داشته باشید تا میوه خشک هایی خوش طعم و لذیذ درست کنید:

  • از میوه‌های ارگانیک استفاده کنید.
  • میوه باید رسیده باشد، اما نه بیش‌از‌حد رسیده.
  • میوه را بشویید.
  • اگر میوه‌ای (موز، انبه و...) پوست سفتی دارد پوست آن را بگیرید.
  • اگر از میوه‌های بزرگ‌ استفاده می‌کنید، آن‌ها را به تکه‌های 15 سانتی‌متری برش بزنید.
  • توجه کنید که تکه‌های نازک‌تر و کوچک‌تر سریع‌تر از بین می‌روند، بنابراین میوه‌ها را متناسب برش بزنید.
  • زمان خشک‌شدن بسته به اندازه برش‌های میوه متفاوت است.
  • هسته‌ها، ساقه‌ها و دانه‌ها را دور بریزید.

 نکات مهم خشک کردن میوه که بد نیست آن ها را بدانید

  • زغال‌اخته، انگور و سایر میوه‌های کوچک را می‌توانید به‌صورت کامل خشک کنید.
  • توجه کنید! خشک‌شدن میوه‌های بدون‌پوست به زمان بیشتری نیاز دارد.
  • اگر نمی‌خواهید رنگ میوه تغییر کند، می‌توانید مقداری آب‌لیمو (یا مواد اسیدی دیگر) به آن اضافه کنید.
  • میوه‌های خشک‌شده را در ظروف دربسته در یخچال یا در فضای خشک و خنک و دور از نور مستقیم خورشید نگهداری کنید. بعد از چند روز ظرف را تکان دهید و درصورت مشاهده هرگونه رطوبت، محتویات را برای مدتی دیگر خشک کنید.
نظرات خود را با ما در میان بگذارید