سختکاری قطعات دستگاه های روغن گیری

شاید تا به حال با اصطلاح سخت کاری قطعات دستگاه های مختلف مواجه شده باشید اما اطلاعاتی درباره آن نداشته باشید. در این مقاله از بکر دانه توضیحاتی درباره سخت کاری ارائه می دهیم و دلایل و اهمیت انجام سخت کاری بر روی قطعات دستگاه روغن گیری را شرح خواهیم داد. برای اطلاع از قیمت دستگاه های روغن گیری بکردانه می توانید به سایت این مجموعه مراجعه نمایید.

سخت کاری چیست

سخت کاری فرآیندی است که در شرایط خاص، سطح خارجی فولاد را دستخوش تغییر کرده و خواص فیزیکی، شیمیایی، مکانیکی و متالوژیکی را ارتقا داده اما بخش های داخلی همچنان ویژگی های خود را حفظ خواهند نمود.
قطعات فلزی مختلف دستگاه های روغن گیری مثل ماردون به دلیل درگیری زیاد با دانه های مختلف روغنی در طول زمان دچار سایش شده و آسیب می بینند. برای جلوگیری از فرسایش این قطعات لازم است از فولاد آلیاژی مرغوب در تولید آن ها استفاده شده تا علاوه بر پیشگیری از بروز مشکل برای آن، کیفیت روغن تولید شده با این دستگاه ها در سطح بالایی حفظ گردد.
برای کسب اطلاعات در مورد طول عمر دستگاه های روغن گیری می توانید مقاله عمر مفید دستگاه روغن گیری به چه عواملی بستگی دارد را مطالعه نمایید تا با فاکتورهای موثر در طول عمر این دستگاه ها آشنا شوید.
یکی از راه های تست قطعات فلزی سخت کاری شده، وارد کردن ضربه به لبه های آن می باشد. قطعات سخت کاری شده علاوه بر این که صیقلی و براق بوده، لبه های صاف و یکنواختی دارد که حتی با زدن ضربه با اجسام سخت به آن، لبه ها دچار تغییر شکل و خوردگی نمی شوند و مقاومت خوبی از خود نشان خواهند داد و در نهایت همچنان ظاهری صاف، صیقلی و براق خواهند داشت.

سخت کاری چیست

مزایای سختکاری قطعات دستگاه روغن گیری

از مزایای فلزات سخت کاری شده می توان به موارد زیر اشاره نمود:

  • افزایش طول عمر قطعات
  • سایش کمتر
  • ارتقا استحکام قطعات

برخی از تولید کنندگان دستگاه های روغن گیری از قطعات فلزی بدون اعمال سخت کاری بر روی آن ها در محصولات خود استفاده می کنند که در این صورت پس از گذشت حداکثر یک ماه میزان بازدهی دستگاه افت کرده و لبه های ماردون کاملا از بین خواهد رفت و دستگاه دچار آسیب اساسی خواهد شد. در صورت استفاده از این دستگاه ها کیفیت روغن استحصالی نیز پایین می آید.
در دستگاه های روغن گیری قطعات مختلف با توجه به وظیفه ای که در دستگاه انجام می دهند، نیاز به سخت کاری دارند که این قطعات عبارتند از: توپی، ماردون و خردکن.

 

نظرات خود را با ما در میان بگذارید