توجه داشته باشید دستگاه های روغن گیری سری 65 اکو ،85 اکو ،65 شاسی ،85 شاسی ، 90 ، 135 و 160 بکردانه تنها قادر به استخراج روغن از زیتون خشک شده برای مصارف دارویی و بعضا خوراکی هستند.

ضمنا گروه تولیدی و صنعتی بکردانه، دستگاه روغن گیری از زیتون برای استفاده خانگی ارائه نمی هد.

چگونه روغن زیتون اصل را تشخیص دهیم؟روغن زیتون همانطور که از اسمش مشخص است از زیتون به دست می آید. از این روغن می توان در منزل برای درست کردن غذا، داخل سالاد و موارد بسیاری استفاده کرد. این روغن به دلیل خواص فراوانی که دارد، طرفداران زیادی هم دارد. برخی افراد از این موقعیت سوءاستفاده کرده و اقدام به فروش روغن زیتون ناخالص و تقلبی می کنند. از آنطرف تشخیص خالص بودن روغن زیتون هم کار چندان ساده ای نیست. به همین دلیل در این مطلب از سایت بکردانه می خواهیم به سوال چگونه روغن زیتون اصل را تشخیص دهیم؟ به صورت کامل توضیح دهیم.
اول از همه دقت کنید که رنگ روغن زیتون باید زرد مایل به سبز باشد. از طرفی بوی روغن زیتون باید بویی شبیه به بوی میوه زیتون یا برگ زیتون باشد.

بوی روغن زیتون اصل

روغن زیتون، از آن دست روغن های گیاهی است که از نظر غذایی دارای ارزش غذایی بالایی است و یکی از سالم ترین روغن ها برای تغذیه است که افراد در آشپزی از آن استفاده می کنند. برای شناخت روفن زیتون خوب در وهله اول از بوی آن می توان استفاده کرد. روغن زیتون اصل، بوی زیتون یا برگ زیتون را در خود دارد. یکی از مزیت های روغن زیتون برخلاف سایر روغن های گیاهی، این است که می توان این روغن را مستقیما پس از روغن گیری مصرف کرد. روغن زیتون دارای مواد مغزی زیادی است و همین باعث شده تا طرفداران زیادی داشته باشد؛ از جمله مواد مغزی این روغن عبارتند از: اسید اولئیک، اسید پالمیتیک، اسید لینولئیک ( اسید چرب امگا۳) و مقدار بسیار کمی اسید لینولنیک ( اسید چرب امگا۶).

مصرف روغن زیتون نقش مهمی در مدیریت و ایجاد تعادل در چربی بدن دارد، این هم یکی دیگر از دلایل محبوبیت این روغن است؛ زیرا این روغن، نه تنها باعث افزایش یا کاهش یکی از کلسترول های بدن نمی شود، بلکه متعادل کننده کلسترول ها در بدن است. از دیگر خواص این روغن می توان به این نکته اشاره کرد که، استفاده از این روغن باعث کاهش احتمال ابتلا به سکته های قلبی و مغزی می شود.

طعم و مزه روغن زیتون اصل

طعم و مزه روغن زیتون اصل

برای فهمیدن اصل بودن روغن زیتون کافی است، یک قاشق روغن زیتون اصل را در دهان خود بریزید و بجای قورت دادن در دهان بچرخانید و آرام آرام با نفس کشیدن آن را ببلعید. هنگام بلعیدن روغن زیتون، باید بعد از چند لحظه در گلوی خود تلخی و تندی شدیدی احساس کنید و گلوی شما احساس سوزش پیدا کند. این تندی در بعضی موارد افراد را به سرفه می اندازد.این تندی سریعا از بین می رود و جای خود را به طعم خوب زیتون می دهد.  البته گاهی اوقات هم دلیل این مزه تند،  بخاطر نارس بودن زیتونی است گه روغن از آن تهیه شده است و با رسیدن زیتون، این تندی هم کاهش پیدا می کند.از دیگر مواردی که با آن می توان اصل بودن روغن زیتون را تشخیص داد این است که فرد با خوردن روغن زیتون خوب، در دهان خود احساس چربی نمی‌کند. و بلاخره اینکه با خوردن روغن زیتون اصل در ابتدای زبان احساس شیرینی و در انتهای آن احساس تلخی و سوزش خواهید داشت.

آیا روغن زیتون اصل در یخچال سفت می شود؟

یکی از راه هایی که با آن خالص بودن یا نبودن روغن زیتون را امتحان می کنند، قرار دادن آن در یخجال است. با قرار دادن روغن زیتون در یخچال اگر روغن به حالت انجماد در بیاید چربی تکثیر نشده و روغن زیتون طبیعی است. اگر روغن به صورت مایع باقی بماند، روغن چندگانه ی غیر اشباع است و روغن زیتون طبیعی نیست.

تصویر روغن زیتون اصل

تصویر روغن زیتون اصل

روغن زیتون رنگ و طعم و بافت خاص خود را دارد. شما می توانید از فروشگاه هایی که به صورت حضوری برای شما روغن می گیرند، استفاده کنید. 

نظرات خود را با ما در میان بگذارید