تشخیص ارده خوب

ارده یکی از محصولات کشور ایران می باشد که در برخی از شهرها تولید می شود اما بیشترین و بهترین ارده برای شهر اردکان یزد می باشد، ارده را اغلب با کنجد سفید درست می کنند اگر دقت کرده باشید برخی از کنجدها سیاه و یا قهوه ای هستند و کنجد سفید از همین کنجدها می باشد که پوست آن کنده شده . برای ارده ابتدا باید این پوسته سیاه یا قهوه ای گرفته شود سپس با کوبیدن آن به مایعی روغنی دست پیدا کنید. برای تهیه ارده ای خالص و با کیفیت که اصالت داشته باشد باید فقط از کنجد استفاده کرد و مواد دیگری با ّآن ترکیب نکرد در این حالت ارده طبیعی دارای مزه ای گس و تلخ می باشد. ارده معمولا برای وعده صبحانه استفاده می شود اما می توان آن را غذایی کامل محسوب کرد.

چگونگی تشخیص ارده خوب

ارده یکی از موادهای غذایی می باشد که به صورت کاملا طبیعی تولید می شود و از هر گونه مواد شیمیایی و افزودنی به دور است و تنها با کنجد می توان آن را تولید کرد. در واقع تشخیص ارده خوب و میزان خالص بودن آن نیازمند مهارت و تخصص می باشد بنابراین بهترین راه خرید از فروشگاه های معتبری است که این نوع فرآورده ها را تولید می کنند. امروزه بیشتر متقاضیان ارده به دنبال خرید این محصولات از تولید کننده های مستقیم هستند زیرا با این کار از اصل بودن محصول خود اطمینان دارند و با قیمت مناسب تری می توانند آن را تهیه کنند، ارده اگر به صورت طبیعی و بدون هیچ مواد افزودنی تهیه شود دارای کیفیت و ارزش غذایی بسیار بالایی خواهد بود.

چگونگی تشخیص ارده خوب

ویژگی های ارده خوب

ارده اصل دارای طعم بسیار خوشی می باشد و عطر خاصی دارد، تلخی که در بالا به آن اشاره کردیم در ارده، آزار دهنده نیست، ارده ماندگاری بالایی دارند. در واقع ارده خوب آن است که طعم و مزه آن بین عموم مورد تایید باشد، ارده اصل کاملا شیرین بوده و هیچگونه طعم و مزه بدی ندارد، یکی از راه های شناسایی ارده خوب رنگ آن می باشد که از طریق آن می توان به اصل بودن آن پی برد، ارده ای که رنگ سفید مایل به زرد داشته باشد، می تواند ارده ممتازی باشد. ماهیت ارده به گونه ای است که کاملا رقیق بوده به همین دلیل می توان گفت ارده ای که غلیظ می باشد از محصولات ارده است و شامل مواد افزودنی می باشد همانند حلوای ارده. تهیه ارده بهتر است از شهرهایی که کنجد در آن ها کشت می شود باشد زیرا دسترسی به کنجد بیشتر است و می توان محصول با کیفیت تری را تولید کرد، این استان ها کارگاه های محلی دارند که می توانید از آن ها بهترین ارده را تهیه کنید.
برای تشخیص حلوا ارده از ارده ابتدا باید مواد تشکیل دهنده آن ها را بررسی کنید، همانطور که گفته شد ارده فقط و فقط از کنجد درست می شود اما حلوای ارده از کنجد، شکر و شیره خرما یا انگور تهیه می شود به همین دلیل به مراتب شیرین تر است و دارای غلظت بیشتری است.
یکی از راه ها برای اطمینان داشتن از مواد تشکیل دهنده ارده و اینکه هیچگونه افزودنی به آن اضافه نشده است، تهیه خانگی ارده با دستگاه ارده گیر می باشد، درست کردن ارده، کاری بسیار آسانی است و می توان با اطمینان خاطر ارده اصل را تولید کنید. برای اطلاع از مشخصات دستگاه ارده گیری بکردانه با ما تماس بگیرید.

نظرات خود را با ما در میان بگذارید