لواشک ها یکی از خوشمزه ترین تنقلاتی هستند که در فصل تابستان درست می شوند. لواشک، این تنقلات سنتی و خوشمزه، نه تنها خاطرات کودکی را زنده می‌کند، بلکه می‌تواند به عنوان یک گزینه سالم و مغذی در برابر تنقلات صنعتی قرار گیرد. در سالیان گذشته روش سنتی درست کردن لواشک در منزل به این صورت بود که پس از فرآوری میوه ها آن ها را در سینی های بزرگ و کوچک پهن می کردیم و چندین روز آنها را در معرض نور مستقیم خورشید قرار میدادیم تا خشک شوند. اما این روزها باید توجه داشته باشید که با افزایش گرد و غبار و آلودگی هوا بالاخص در شهرهای بزرگ دیگر این روش سنی اصلا برای تولید لواشک در منزل مناسب نیستند و باعث آلودگی لواشک ها می شود. در این مقاله از سایت بکردانه می خواهیم در مورد تولید لواشک در منزل با میوه خشک کن توضیحاتی را ارائه دهیم . با استفاده از دستگاه های میوه خشک کن بکردانه، امکان تولید لواشک با کیفیت بالا و بهداشتی در خانه و در کمترین زمان ممکن فراهم شده است. هدف از این مقاله، ارائه دستورالعملی جامع و کاربردی برای علاقه‌مندان به تولید لواشک در منزل است. ما امیدواریم که این راهنما به شما کمک کند تا لواشک‌های خوش طعم و با کیفیتی را در آشپزخانه خود تولید کنید و از فرآیند تولید آن لذت ببرید. ضمنا با استفاده از این دستگاه ها می توانید، تولید لواشک در خانه به صورت عمده انجام دهید و به عنوان یک کسب و کار کوچک ولی پررونق به آن نگاه کنید.

 

معرفی میوه خشک کن های بکردانه برای تولید لواشک در خانه

دو دستگاه d500 با 15 صفحه و مدل d1000 با 30 صفحه از تولیدات بکردانه را برای تولید لواشک در منزل با میوه خشک کن پیشنهاد میکنیم. ضمنا این نکته را هم در نظر داشته باشید که از این دو دستگاه به طور کلی جهت خشک کردن انواع میوه و سبزیجات و فراورده های گوشتی استفاده می شوند. این دو دستگاه میوه خشک کن با بهره گیری از دو فن سیرکولاتور به همراه المنت با طراحی ویژه و منحصر به فرد ، توزیع حرارت در کل محفظه خشک کن به صورت کاملا یکنواخت انجام می گیرد . جنس قفسه های این دو دستگاه ار آلومینیوم و جنس بدنه آنها تمام استیل می باشد.

 

مراحل تولید لواشک در منزل با میوه خشک کن

  1. مرحله اول: انتخاب میوه ابتدا میوه‌های مورد نظر برای تولید لواشک در خانه را انتخاب کنید. می‌توانید از میوه‌هایی مانند زردآلو، آلوچه، آلو، سیب، توت فرنگی و غیره استفاده کنید.
  2. مرحله دوم: شستشو و آماده‌سازی میوه‌ها را به خوبی بشویید و سپس آن‌ها را در داخل قابلمه بپزید تا نرم شوند و به غلظت مناسب برای لواشک برسند.
  3. مرحله سوم: صاف کردن پس از پخت، میوه‌ها را صاف کنید تا پوره‌ی یکدستی حاصل شود. این کار را می‌توانید به صورت دستی یا با استفاده از دستگاه صاف کن انجام دهید.
  4. مرحله چهارم: آماده‌سازی سینی پوره‌ی صاف شده را به ضخامت دلخواه درون سینی‌های مخصوص میوه خشک کن بریزید. اگر سینی مخصوص ندارید، می‌توانید از سینی‌های معمولی استفاده کنید و روی آن‌ها را با فویل آلومینیومی بپوشانید.
  5. مرحله پنجم: خشک کردن دستگاه میوه خشک کن را طبق دستورالعمل آن روشن کنید و سینی ها را در آن قراردهید و اجازه بدهید فرآیند خشک شدن لواشک ها انجام شود. توجه داشته باشید برای خشک کردن و درست کردن لواشک باید قفسه ها را به صورت یکی در میان بگذارید تا فضای مناسب برای ظرف های لواشک وجود داشته باشد.
  6. مرحله ششم: برش و بسته‌بندی پس از اتمام فرایند خشک کردن، لواشک‌ها را از دستگاه خارج کنید و پس از خنک شدن، آن‌ها را به اندازه دلخواه برش دهید و در نایلون قرار دهید

356,000,000 ریالIRRريال إيراني دستگاه میوه خشک کن 15 کیلویی
486,000,000 ریالIRRريال إيراني ‌دستگاه میوه خشک کن 30 کیلویی D1000

نظرات خود را با ما در میان بگذارید