طرز تهیه کره محلی با دستگاه کره گیر

 کره محلی یکی از بهترین کره های موجود در کشور ایران است که از قدیم تا به امروز، افراد بسیار زیادی از این کره به عنوان صبحانه، برای پخت غذا و ... استفاده کرده اند. کره محلی که از شیر و ماست محلی تولید می شود، دارای چربی کمتری نسبت به کره های صنعتی است. به همین خاطر، بسیاری از افراد علاقه‌مند به خرید کره محلی و مصرف آن هستند. دستگاه های کره گیر، از جمله دستگاه های اتوماتیکی هستند که می توانند کار تهیه کره را به سادگی انجام دهند. شاید برای شما این سوال پیش بیاید که آیا امکان تهیه کره محلی با دستگاه کره گیر وجود دارد؟ در ادامه این مقاله با ما همراه باشید تا این موضوع را دقیق تر بررسی کنیم. بکردانه یکی از بهترین شرکت های تولید کننده میوه خشک کن در بازار کشور ایران است؛ که شما می توانید انواع دستگاه میوه خشک کن در ابعاد مختلف را از این مجموعه تهیه کنید. 

آیا می توان با دستگاه کره گیر کره محلی تولید کرد

آیا می توان با دستگاه کره گیر کره محلی تولید کرد؟

کره یکی از مغذی ترین مواد غذایی است که از شیر و ماست تهیه می شود. کره از قدیم تا به امروز با روش های مختلفی تهیه و تولید شده است. بنابراین، شاهد تنوع بالایی از کره حیوانی و گیاهی در بازار کشور ایران هستیم. کره محلی، یکی از بهترین کره هایی است که با تلاش افراد به صورت دستی تولید می شود. کره های صنعتی نیز که با دستگاه های کره گیر تهیه می شوند، در گروه کره های خوش طعم و بو قرار می گیرند، فقط با این تفاوت که چربی نسبتا بیشتری نسبت به کره های محلی دارند.
دستگاه کره گیر می تواند با کمک ماست، کره تولید کند. بنابراین، امکان تولید انواع کره با دستگاه های کره گیر وجود دارد. فقط کافیست که برای تهیه کره های محلی مواد اولیه را سنتی تر انتخاب کنید.

کره محلی چیست

کره محلی چیست

کره یکی از انواع مواد غذایی است که در گروه مواد غذایی چرب قرار می گیرد و مصرف بیش از اندازه آن، مفید نخواهد بود. کره ها به انواع مختلفی از جمله کره های پاستوریزه (صنعتی)، کره های محلی و کره های حیوانی تقسیم بندی می شوند. به تازگی کره هایی با نام کره گیاهی نیز به بازار وارد شده اند که از منابع گیاهی تهیه شده اند.
کره محلی از مواد اولیه ارگانیک و محلی تهیه می شود. این کره دارای درصد چربی پایینی است. بنابراین، نباید برای پخت و پز مورد استفاده قرار گیرد. با این حال، خرید کره محلی برای مصرف روزانه با صبحانه و یا استفاده از این کره برای خوش طعم کردن برنج و غذاها، رایج است.
کره محلی دارای درصد زیادی از پیش ساز ویتامین A، پروتئین، کلسیم و فسفر است. البته باید بدانید که رنگ کره محلی تاثیر زیادی بر روی خواص و ترکیبات مغذی موجود در آن دارد. به طور مثال، هرچقدر رنگ کره زردتر باشد، دارای پیش ساز ویتامین A بیشتری است.

طرز تهیه کره محلی با دستگاه کره گیر

طرز تهیه کره محلی با دستگاه کره گیر

برای کار کردن با دستگاه کره گیر جهت تهیه کره محلی، کار سختی را در پیش ندارید. ابتدا لازم است که یک دستگاه کره گیر با کیفیت را خریداری کنید و سپس با تهیه مواد اولیه مورد نیاز برای تهیه کره محلی، شروع به درست کردن یک کره خوش طعم نمایید. مراحل تهیه کره محلی با دستگاه کره گیر، مطابق با توضیحات زیر است.

  1. خرید دستگاه کره گیر: در ابتدا یک دستگاه کره گیر با کیفیت خریداری کنید تا بتوانید کره های خوش طعم تهیه کنید. دقت داشته باشید که دستگاه های کره گیر که دارای دور تند می باشند، می توانند کره بیشتری به شما بدهند.
  2. شستشوی دستگاه کره گیر: در این مرحله لازم است که مخزن دستگاه را با آب شستشو دهید. مقداری آب را درون دستگاه بریزید و اجازه دهید تا دستگاه نزدیک به ۱۵ دقیقه کار کند. با این کار تمامی آلودگی ها و ذرات آلاینده درون دستگاه از بین می روند.
  3. اضافه کردن ماست و آب به دستگاه کره گیر: پس از اینکه دستگاه کره گیر تمیز شد، کافیست که مقداری آب و ماست پرچرب محلی را به دستگاه کره گیر اضافه کنید. اجازه دهید تا دستگاه با توجه به تایمری که تنظیم کرده اید، کار کند و مراحل ساخت و تولید کره را انجام دهد.
  4. برداشت کره از روی دوغ: پس از اینکه تایمر دستگاه کره گیر تمام شد، کار تهیه کره محلی نیز تمام شده است. کافیست که کره ها را از روی روغن بردارید و آن ها را در جای مناسب قرار دهید.

در این مقاله در مورد طرز تهیه کره محلی با دستگاه کره گیر صحبت کردیم. به هر حال کره های محلی که در روستاها توسط مردم تهیه می شوند، ممکن است با کره ای که توسط دستگاه تولید می شود، متفاوت باشند. اما می توان برای دستیابی سریع تر به کره های باکیفیت و خوش طعم، از دستگاه کره گیر استفاده کرد. برای اطلاع از مشخصات و خرید دستگاه های کره گیر برقی باکیفیت، به وبسایت گروه تولیدی بکردانه، تولید کننده انواع ماشین آلات صنعتی، مراجعه کرده و خریدی مطمئن را تجربه کنید. بکردانه تولید کننده بهترین کیره گیر خانگی است. کره گیر خانگی را از بکردانه بخرید.

 

نظرات خود را با ما در میان بگذارید